Köpvillkor

Du gör enkelt din beställning genom att klicka på produkten du är intresseradav. Du kommer då till ny sida där du väljer antal, färg, smak mm. Fortsätt den proceduren tills du har handlat färdigt. Priserna på sidan är i SEK (svenska kronor).

Vi har ingen minimigräns för beställning.

När du är nöjd med din beställning går du till kassan. Där får du fylla i dina uppgifter som adress och betalningsalternativ mm.
Vi rekommenderar alltid att man registrerar ett konto så att man enkelt kan komma åt sina uppgifter igen vid nästa beställning.

Klicka sedan vidare och frakten läggs till. Kontrollera uppgifterna Noga och skicka sedan iväg beställningen. Får du ingen orderbekräftelse inom 24 h eller om något är oklart vänligen kontakta oss via mejl.

Då ni bekräftar er order godkänner Ni våra köpvillkor.


Betalningssätt

Vi Erbjuder flera betalningsmöjligheter, förskottsbetalning via bankgiro, swish, paypal och kort-
betalning. (Visa, Master Card och American Express). Vi tar betalt i svenska kronor för alla beställningar. Leveranstid kan skilja mellan korten, info under "leveranstid"

Förskottsbetalning via bankgiro.
Om du har ett svenskt bankkonto, betala in på bankgiro:
775-7669

Om du saknar bankkonto i Sverige använd följande information:

Kontonummer:  503 404 381
BIC/IBAN:         HANDSESS / SE63 6000 0000 0005 0340 4381
Kontoform:        Affärskonto
Valuta:              SEK
Kontoförande kontor:  6460 Hedemora



Kortbetalningarna sker krypterat via vår säkra betalväxel NETS
Vi lagrar ingen information om betalkorten, ytterligare information finns på http://www.dibs.se.



Frakt och Leverans
Vi tar hand om din beställning snarast möjligt och målet är att paketet ska skickas inom 24 timmar från betalning erhållits.


Varor som kläder, film mm samt beställningar under kampanjer/storhelger kan i vissa fall göra att hanteringstiden blir ca 1-3 dagar längre.

Det tar normalt sett 1-2 arbetsdagar för din beställning att komma fram. Tänk på att fraktbolagen kan ta några dagar längre tid på sig under storhelger/högtider, vilket vi ej kan påverka.

Vi använder Svenska Posten AB, UPS samt DHL som fraktbolag och leveransen sker med brev eller paket.

Ingen administrationsavgift tillkommer på din beställning.

Om ditt paket är skadat i transporten så kontakta omgående ditt lokala postkontor för reklamation, sedan oss så vi kan hjälpa till på bästa sätt.



Ångerrätt
Inom 14 dagar har du rätt att ångra ditt köp efter du mottagit varan. Gäller endast obrutna originalförpackningar/förseglingar och i oanvänt/oförändrat skick. Returfrakten betalas av köparen och varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Frånsett:
Färskvaror som livsmedel och godis.
Tidsskrifter
Speciellt framtagen produkt enl önskemål från kund.

Här kan du läsa mer om distans- och hemförsäljningslagen

Vänligen kontakta oss innan du vill göra ett ångerköp så vi kan hjälpa till på bästa sätt.



Ej uthämtad försändelse
För försändelse som inte hämtats ut och paketet/paketen går i retur till Svenskasaker.se , debiteras en avgift om 350:- inkl moms för att täcka Svenskasaker.se kostnader för transport och administration.



Tull & Skatt
Då reglerna skiljer för olika länder är det kundens ansvar att själv ta reda på vilka införselregler/tullbestämmelser som gäller för ditt land angående livsmedel mm.

Skulle eventuella tullavgifter, skatter, andra avgifter tillkomma är det kundens ansvar att betala dessa. Butik Hemlängtan kan ej ersätta varor som fastnat i tullen eller stå för kostnader som uppkommer i samband med detta.



Reservationer
Vi reserverar oss mot tryckfel (text- och bild), och att produktbilderna kanske inte återger varans exakta utseende, samt eventuella faktafel.

Vi reserverar oss även mot eventuella problem som kan uppstå i samband med förlust av lagrad information eller programvara/programvarufel.

Vid slutförsäljning förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig eller bättre ersättningsvara, utan att det påverkar priset, alternativt stryka den från ordern och då givetvis med prisavdrag.

Vi frånsäger oss ansvaret för eventuella händelser/ kostnader som kan uppkomma på grund av att kund lämnat felaktiga uppgifter.




Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

© 2023 Kullinger redovisning och konsult AB (559137-0498), Lasjö 120, 733 62 Västerfärnebo